Close

Jornada d’intercanvi de llavors locals

Vos esperem a tots i totes!

📅 Dissabte, 04 de març.

⏰ De 11 a 13.30 h

Imagen de WhatsApp 2023 02 25 a las 10.55.34

L’Ajuntament de Vall de Almonacid organitza una jornada d’intercanvi de llavors locals.

La iniciativa busca promoure les varietats hortícoles tradicionals i unir esforços per crear un banc de llavors local.

El pròxim dissabte dia 4 de març, l’Ajuntament de Vall de Almonacid, amb la col·laboració de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica i l’associació Interpreta Natura, en el marc del projecte ULGES finançat pel Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, organitza una jornada d’intercanvi de llavors locals.

No hi ha dubte que el futur de l’agricultura passa per recuperar i conservar les llavors autòctones de cada territori. Aquestes llavors, a diferència de les híbrides i transgèniques, tenen memòria i són el resultat de segles i segles d’adaptació al medi i de selecció per part dels agricultors locals. La conservació d’aquestes varietats i dels coneixements associats a les mateixes és un element clau cap a la sobirania alimentària. El municipi de Vall de Almonacid, amb una llarga tradició agrícola, ha pres la iniciativa per contribuir a la difusió d’aquests coneixements i mostrar a la població la importància de la seua conservació.

 

Entre les varietats destacades trobem albergínia blanca, meló pell de sapa, enciam meravella d’Espadán, garrofó pintat, cacauet del collaret, blat de moro roig de saltar i moltes altres

Diseno sin titulo 1

Jornada d’agricultura sostenible per a tota la família: intercanvi de llavors i activitats educatives…

El municipi de Vall de Almonacid, amb una llarga tradició agrícola, ha pres la iniciativa per a contribuir a la difusió d’aquests coneixements i mostrar a la població la importància de la seua conservació.

Per això, ha organitzat una jornada d’intercanvi de llavors el pròxim dia 4 de març, junt al restaurant La Palanca, a la zona de pas del riu Xic per al municipi. Durant el matí estarem donant i intercanviant diverses llavors incloses en el Catàleg de Varietats Tradicionals d’Interés Agrari i altres de procedència local que la població portarà per compartir.

A més de l’intercanvi de llavors, el matí estarà acompanyat de tallers i jocs per a la infància i d’una taula rodona en la qual es parlarà sobre la importància de la conservació d’aquestes varietats i es proposarà la creació d’un grup motor que vulga comprometre’s amb la iniciativa.

L’objectiu és crear una horta pilot amb totes les varietats que puga proveir de llavors el banc local i que, a més, il·lustre a la població sobre els beneficis de conservar la diversitat alimentària, el procés d’extracció de llavors i les tasques agrícoles vinculades a una horta ecològica.

Imagen de WhatsApp 2023 02 25 a las 10.55.34

Es tracta d’un esdeveniment gratuït i obert a totes aquelles persones que estiguen interessades en participar. En qualsevol cas, si no pogueres acudir però sí tens interès, pots posar-te en contacte amb els organitzadors.

Related Posts