EXPOSICIÓ INTERACTIVA
” ESCAPE ROOM”
Projecte educatiu de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana 2021.

L’extinció de les varietats utilitzades per a alimentació està produint-se a tot el món a un ritme accelerat. Si les poques espècies de les quals depenem es veuen afectades, necessitarem les varietats que estem perdent.
En aquestes exposicions combinem una experiència plàstica i interpretativa, amb una extensió digital. Amb els CODIS QR que ens aporten realitat augmentada i amb els escenaris, els vídeos i els personatges, convertim la sala en un “ESCAPE ROOM“.
A banda de les exposicions en centres públics, també hem volgut generar activitats al voltant de la mateixa amb els escolars, organitzat visites teatralitzades a les exposicions amb monitors especialitzats, generant activitats entorn de l’exposició i fent que els escolars es convertisquen en actors principals d’una història “A la recerca de les llavors oblidades”.
A més, també hem comptat amb guies, fullets i il·lustracions de bones pràctiques.
CONCENCIAR
Conscienciar a prop de la importància de les varietats tradicionals de la nostra regió en termes de biodiversitat, supervivència i lluita contra el canvi climàtic i quines són les amenaces a les que porten exposades des de fa dècades.
DONAR DIFUSIÓ I VISIBILITAT A LES VARIETATS DE LA REGIÓ
Donar difusió i visibilitat al Catàleg Valencia de varietats tradicionals d’interès agrari.
REFLEXIONAR SOBRE ELS MODELS AGRÍCOLES
Provocar la reflexió al voltant dels actuals models de producció agrícola i les conseqüències derivades de les pràctiques insostenibles.
